پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

علت تلخی دهان و بررسی آن

تلخی دهان یکی از مشکلاتی است که خیلی از ما آن را تجربه کرده ایم. این تلخی در هر ساعتی از شبانه روز مخصوصا اول صبح می تواند به سراغ ما بیاید. در این بخش درباره علت تلخی دهان و روشهای درمان آن اطلاعاتی را تقدیم می کنیم. به عنوان مثال یکی از روشهای درمان تلخی دهان مسواک زدن زبان در کنار دندان هاست. سیگار کشیدن، برخی داروها، رفلاکس معده و … میتوانند از علل تلخی دهان باشند.

  ادامه مطلب ...

ویژگی‌های افراد باهوش

افراد باهوش در اطراف ما زیاد هستند و اکثر ما دوست داریم شبیه آنها شویم. در این بخش 15 ویژگی افراد باهوش را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید از آن الگو گرفته و به فردی باهوش در جامعه تبدیل شوید. یکی از ویژگی های افراد باهوش انتقاد پذیر بودن آنهاست. افراد بسیار باهوش ذکاوت خودشان را به رخ دیگران نمی‌کشند، چون هوش زیادشان به نظرشان طبیعی است و فقط دوست دارند بدون جلب توجه آزادانه زندگی کنند.

  ادامه مطلب ...

آرایش دائم و رعایت نکات لازم برای آن

آرایش دائم یکی از تکنیک های آرایشی بوده که به آرایشگر این امکان را می دهد تا به وسیله دستگاه های مخصوص،  پیگمنت های رنگی را به لایه زیرین پوست تزریق کرده و بدین ترتیب به رفع عیوب ظاهری صورت از قبیل عدم قرینگی در ابروها، لب ها و… بپردازد. امروزه پیشرفت های چشمگیری در این رشته صورت گرفته و شانس ایجاد صدمه به بافت های پوست را تا حد امکان پایین آورده است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که رعایت موارد بهداشتی، ایمنی و سلامتی در این رشته حرف اول را می زند.

  ادامه مطلب ...

بررسی آناسارکا

آناسارکا به شرایطی گفته می‌شود که زیر سطح پوست بدن پر از مایع خارج‌سلولی گشته و طی آن تمامی اعضای بدن از جمله صورت، دست‌ها و پاها ملتهب شده و ورم می‌کنند. تجمع مایع ممکن است به علت بیماری و شرایطی مانند تغییر میزان پروتئین‌های بدن، تعادل مایعات و ایجاد اختلالات در رگ‌های خونی یا سیستم لنفاوی رخ دهد. آناسارکا اغلب نشانه‌ای از آسیب شدید یا بیماری‌های ارگانی است.

  ادامه مطلب ...

زخم زبان و بررسی عوامل و علائم آن

زبان یک ارگان عضلانی در دهان است که به منظور خوردن، بلعیدن و صحبت کردن استفاده می‌شود. زخم زبان یک وضعیت خوش‌خیم بوده که معمولا بر روی سطح بالایی و کناره‌های زبان تاثیر خواهد گذاشت. زبان زخمی و یا دردناک ممکن است عامل یک هشدار باشد، اما معمولا نگران‌کننده نیست. درد زبان در بیشتر موارد ناشی از یک مشکل جزئی بوده و نیاز به درمان ندارد.

  ادامه مطلب ...