پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

دلایل ایجاد درد بازوی چپ

اگرچه درد برخی از قسمت‌های بدن در دوران پیری طبیعی است اما درد ناگهانی بازو چپ می‌تواند ناشی از یک وضعیت جدی باشد. این درد ممکن است نشانه‌ای از یک آسیب بوده که با درمان حل خواهد شد اما در بدترین حالت درد بازوی چپ می‌تواند حاصل یک حمله قلبی باشد که در این صورت نیاز به مراقبت‌های پزشکی خواهد داشت.

  ادامه مطلب ...

احساس فشار در پشت چشم و بررسی آن

برخی از افراد ممکن است دردهای چشم را تجربه کرده باشند، با اینکه انواع دردها در این زمینه وجود دارد اما احساس فشار در پشت چشم با آن متفاوت است. این احساس ناخوشایند امکان دارد ناشی از مشکلای باشد که بر روی چشم تاثیر گذاشته اما علت اصلی آن معمولا وجود شرایطی بر روی بافت‌های اطراف چشم می‌باشد.

  ادامه مطلب ...

بررسی شکستگی پا

جراحات پا امری شایع بوده و در برخی مواقع می‌تواند باعث آسیب به استخوان شود. شکستگی پا به وجود شکستگی یا تَرَک در یکی از استخوان‌های پا گفته می‌شود و علائم آن از خفیف تا شدید متفاوت خواهد بود. نوع، محل دقیق و شدت شکستگی تعیین می‌کند که فرد به چه نوع درمانی نیاز دارد.

  ادامه مطلب ...

بررسی آمبولی ریه

آمبولی ریه یک انسداد در شریان‌های ریه بوده که خون را به ریه‌ها می‌رساند. این مشکل یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قلبی عروقی در ایالات متحده است. آمبولی ریه سالانه از هر 1000 نفر در ایالات متحده حدود 1 نفر را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. انسداد در این بیماری بدین معنا است که معمولا یک لخته خون مانع رسیدن اکسیژن به بافت‌های ریه شده و می‌تواند تهدید کننده زندگی فرد باشد.

  ادامه مطلب ...

اختلال هتروکرومیا

هتروکرومیا به معنی تفاوت در رنگ چشمان یک فرد می‌باشد. کسی که به اختلال هتروکرومیا مرکزی مبتلا باشد دارای رنگ‌های مختلف در یک چشم است و هتروکرومیا کامل بدین معناست که رنگ‌های هر دو چشم شخص متفاوت باشد. هتروکرومیا در حقیقت تفاوت رنگ در چشم، پوست و مو بوده و سبب تغییرات غلظت و توزیع ملانین خواهد شد. کلمه Heterochromia از یونان باستان مشتق شده و از دو کلمه heteros به معنای تفاوت و chroma به معنای رنگ گرفته شده است.

  ادامه مطلب ...