پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

آرایش دائم و رعایت نکات لازم برای آن

آرایش دائم یکی از تکنیک های آرایشی بوده که به آرایشگر این امکان را می دهد تا به وسیله دستگاه های مخصوص،  پیگمنت های رنگی را به لایه زیرین پوست تزریق کرده و بدین ترتیب به رفع عیوب ظاهری صورت از قبیل عدم قرینگی در ابروها، لب ها و… بپردازد. امروزه پیشرفت های چشمگیری در این رشته صورت گرفته و شانس ایجاد صدمه به بافت های پوست را تا حد امکان پایین آورده است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که رعایت موارد بهداشتی، ایمنی و سلامتی در این رشته حرف اول را می زند.

  

اصول اولیه آرایش دائم

قبلا از هر چیز یک پیگمنتر باید به اصول آرایش صحیح صورت وارد بوده و تسلط کاملی به ترکیب رنگها و چگونگی تثبیت  آن داشته باشد. بنابراین گذراندن دوره های مخصوص آرایش صورت و تسلط کامل و کافی به اصول قرینه سازی در آن، شرط ابتدایی ورود به این رشته است. پس از طی دوره ابتدایی لازم است که طی دوره ای کامل و تخصصی، در کلاسهای آموزش آرایش دائم شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی در امتحان تئوری و عملی این رشته شوید. 

در مرحله بعد چگونگی استفاده از دستگاه ایمن آرایش دائم می باشد که به نام دستگاه میکروپیگمنتیشن معروف است. این دستگاه با داشتن یک قطعه یک بار مصرف جداشونده ( کارتریج ) در نوک آن این امکان را به پیگمنتر می دهد که پس از هر بار استفاده از دستگاه، کارتریج مورد استفاده را جدا کرده و دور بیاندازد.

از طرفی هر پیگمنتر حرفه ای باید شرح حال کاملی از سوابق پزشکی متقاضی آرایش دائم داشته و با اطلاع دقیق از سابقه پزشکی او در رابطه با بیماری های خاص و یا پوستی و اطمینان خاطر از عدم وجود چنین بیماری هایی اقدام به انجام آرایش به صورت دائم نماید. در صورت وجود چنین مشکلاتی و یا سابقه هرگونه حساسیت مهم و… در متقاضی، از انجام آرایش دائم پرهیز نمایید. ناگفته نماند که در صورت باردار بودن متقاضی و یا دوره شیردهی نیز باید از انجام آرایش های دائمی پرهیز نمود.

برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر بروید:

لینک منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.