پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

بررسی آناسارکا

آناسارکا به شرایطی گفته می‌شود که زیر سطح پوست بدن پر از مایع خارج‌سلولی گشته و طی آن تمامی اعضای بدن از جمله صورت، دست‌ها و پاها ملتهب شده و ورم می‌کنند. تجمع مایع ممکن است به علت بیماری و شرایطی مانند تغییر میزان پروتئین‌های بدن، تعادل مایعات و ایجاد اختلالات در رگ‌های خونی یا سیستم لنفاوی رخ دهد. آناسارکا اغلب نشانه‌ای از آسیب شدید یا بیماری‌های ارگانی است.

  

آناسارکا چیست؟

آناسارکا یک بیماری نیست بلکه نشانه یا نتیجه‌ای از یک وضعیت پزشکی محسوب می‌شود. در دوره‌های مختلف زمانی، تقریبا همه افراد در معرض تورم هستند و این موضوع ممکن است به علل مختلفی مانند آسیب، کم آبی و یا عوارض جانبی دارو مربوط باشد.

در بسیاری از موارد، تورم می‌تواند تنها بر یک بخش خاص از بدن مانند پاها یا دست‌ها تاثیر بگذارد، اما تورم ناشی از آناسارکا شامل تمام بدن بوده و شدید می‌باشد به قدری تحرک را برای فرد دشوار خواهد کرد.

درمان آناسارکا

علت ایجاد آناسارکا امری ضروری است. برای مثال، اگر بیماری کلیه باعث ایجاد آناسارکا شود، ناحیه مورد نظر نیاز به درمان خواهد داشت. پزشکان نیز برای درمان تورم شدید اغلب دارو تجویز می‌نمایند.

دیورتیک‌ها

پزشکان معمولا برای این افراد داروهایی به نام دیورتیک‌ تجویز می‌کنند. دیورتیک‌ها با کمک کلیه‌ها نمک بیشتری را به ادرار رسانده و موجب آزاد شدن بیشتر مایعات از طریق ادرار می‌شوند.

دو نوع اصلی از دیورتیک‌های تجویز شده برای آناسارکا شامل دیورتیک‌های پتاسیم و حلقه می‌باشند. دیورتیک‌ها از طریق دهان و یا توسط یک خط وریدی (IV) تزریق می‌شوند. انتخاب نوع دیورتیک، دوز و نحوه مصرف نیز با توجه به شدت تورم و شرایط قید شده زیر متفاوت می‌باشند.

برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر بروید:

لینک منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.