پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

سندرم تونل کارپ چیست؟

سندرم تونل کارپ یا سندرم تونل کارپال Carpal tunnel syndrome یک بیماری دردناک و پیشرفته بوده که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به سوزن شدن، سوزش، خارش و بیحسی کف دست و انگشتان به ویژه انگشت شست اشاره کرد. موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، سندرم تونل کارپ (CTS) را به عنوان رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین عصب‌های نوروپاتی که در آن عصب‌های محیطی بدن فشرده یا آسیب دیده هستند، توصیف می‌کند. در این مقاله قصد داریم سندرم تونل کارپ را مورد بررسی قرار دهیم.

 
ادامه مطلب ...

اطلاعاتی درباره حساسیت دارویی

حساسیت دارویی در حقیقت واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی بدن افراد به دارو بوده و علائم این واکنش‌ها با سایر عوارض جانبی دارو متفاوت می‌باشد. بسیاری از حساسیت‌های دارویی در اولین بار پس از مصرف دارو دچار علائم می‌شوند اما برخی داروها تا چند بار پس از استفاده نیز هیچگونه واکنشی از خود بروز نخواهند داد. در این مقاله به بررسی حساسیت دارویی خواهیم پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

اطلاعاتی در رابطه با جراحی سینوس

سینوس به حفره‌های داخل جمجمه افراد گفته می‌شود که در اطراف چشم، بینی و جلوی صورت قرار گرفته‌اند، این حفره‌ها می‌توانند باعث سبک شدن جمجمه شوند. سینوس‌ها می‌توانند با تولید موکوس (مخاط) موجب ایجاد رطوبت در گذرگاه‌های بینی گردند. بد نیست بدانید که موکوس‌ها به عنوان لایه محافظ برای حفظ ذرات مزاحم همچون آلاینده‌ها، خاک و مواد عفونی شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی جراحی سینوس بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...

بررسی کامل و جامع تترالوژی فالوت

عملکرد اصلی قلب این است که خون را به صورت شبانه روزی به سرتاسر بدن پمپاژ کند. این خون سبب تغذیه و اکسیژن بدن شده و اگر قلب به درستی کار نکند ممکن است در انتقال و جریان خون به سایر اندام‌ها با مشکل مواجهه شود که این مسئله به نوبه خود بر مقدار اکسیژن به سایر بافت‌های بدن تاثیر خواهد گذاشت. در برخی مواقع، نوزاد پس از تولد دچار نقص یا مشکلات قلبی بوده که این نقایص به عنوان نقص مادرزادی قلب شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی بیماری تترالوژی فالوت بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...