پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

بررسی ترک دندان

یکی از مشکلاتی که می‌تواند بر روی اعصاب انسان تاثیرگذار باشد بدون تردید اتفاقاتی است که برای دندان‌ها خواهد افتاد، ترک دندان می‌تواند در جویدن غذاهای سخت مشکلاتی را ایجاد نماید، این یک وضعیت شایع بوده و علت اصلی از دست رفتن دندان در کشورهای صنعتی به حساب می‌آید. در این مقاله قصد داریم ترک دندان و مشکلات ناشی از آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

 
ادامه مطلب ...

معرفی بیماری آرتریت تاکایاسو

آرتریت تاکایاسو یک بیماری عروقی خونی بوده و معمولا منجر به آسیب‌دیدگی آئورت می‌شود، همانطور که می‌دانید آئورت بزرگترین شریان در بدن انسان است، این مسئله می‌تواند بر روی دیگر شریان‌های بزرگ بدن شما تاثیرگذار باشد و آن‌ها را تضعیف نماید. بیماری آرتریت تاکایاسو نمونه‌ای از واسکولیت بوده و مجموعه‌ای از شرایطی است که موجب التهاب رگ‌های خونی می‌شود.

 
ادامه مطلب ...

آلرژی آناناس چیست؟

واکنش آلرژیک به آناناس می‌تواند با خوردن مقدار کمی از میوه و یا نوشیدن مقداری از آب آن ایجاد گردد، این واکنش حتی ممکن است از طریق تماس با آناناس هم شکل گیرد. در رابطه با آلرژی آناناس باید گفت که نسبت به سایر آلرژی‌ها کمتر اتفاق خواهد افتاد اما اگر ایجاد شود می‌تواند خطرات زیادی را به بار آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آلرژی آناناس بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...

بررسی کمبود هورمون تستوسترون

تستوسترون یک نوع هورمون جنسی بوده که غالبا بیشترین تاثیر را در مردان داشته و در زنان به مقدار اندکی وجود دارد. در صورتی که یک مرد دارای سطوح پایینی از هورمون تستوسترون باشد مسلما با مشکلاتی در زمینه نعوظ و مسائل جنسی مواجه خواهد شد، در این مقاله قصد داریم به بررسی هورمون تستوسترون و تاثیرات مقادیر کم آن در مردان بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...

دیستروفی عضلانی چیست؟

دیستروفی عضلانی یا ماهیچه‌ای شامل یک گروه از اختلالات بوده که به تدریج از دست دادن توده عضلانی و قدرت فرد را به همراه دارد. دیستروفی ماهیچه‌ای دوشن شایع‌ترین و شدیدترین نوع این بیماری بوده و معمولا پسرها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و تغییرات عموما در بزرگسالی نمایان خواهند شد. این اختلال از هر 5000 نفر 1 نفر را تحت تاثیر خود قرار داده و در انواع مختلفی موجود است. دیستروفی عضلانی ناشی از جهش‌های ژنتیکی بوده که با تولید پروتئین‌های عضلانی مواجه شده و برای ساخت و حفظ عضلات سالم ضروری می‌باشند. علت ایجاد این اختلال ژنتیکی بوده و سابقه خانوادگی احتمال ابتلای فرد به آن را افزایش خواهد داد. در حال حاضر هیچ درمان مشخصی برای این بیماری وجود ندارد، اما برخی از درمان‌های فیزیکی و پزشکی می‌تواند علائم را بهبود بخشند.

  ادامه مطلب ...