پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

مسمومیت دارویی در بزرگسالان

متاسفانه مسمومیت دارویی در سالمندان خیلی شایع و خطرناک است. شبیه بودن شکل داروها به هم، بی اطلاعی از اسم داروها، کم سوادی و یا مشخص نبودن مقادیر مصرف دارو که روی جعبه آن نوشته می‌شود، همه و همه باعث می‌شود که سالمندان داروهایشان را اشتباه یا تکراری مصرف کنند و همین موضوع باعث مسمومیت دارویی خطرناک در آن‌ها می‌شود. در این مقاله قصد داریم به راه‌های پیشگیری از مسمومیت دارویی در سالمندان بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...

بررسی داروی پردنیزون

پردنیزون یکی از داروهایی بوده که در صورت قطع مصرف، آن هم به صورت کامل از بدن حذف می‌شود، این کاهش سطح دارو می‌تواند همراه با مشکلاتی همچون درد بدن، نوسانات خلقی و یا خستگی‌های شدید همراه باشد. داروی پردنیزون نوعی کورتیکواستروئید بوده که غالبا پزشکان برای درمان مشکلاتی نظیر تورم و التهاب استفاده می‌کنند، در حقیقت این دارو با سرکوب سیستم ایمنی بدن می‌تواند تورم، خارش و قرمزی بدن را کاهش دهد، در این مقاله قصد داریم داروی پردنیزون را مورد بررسی قرار دهیم.

 
ادامه مطلب ...

خواص گیاه کمیاب ریشه خونی

ریشه خونی یکی از گیاهان کمیاب است که به خانواده شقایقان تعلق دارد. این گیاه دو ساله و پایا بومی کشورهای آمریکای شمالی بوده و با نام علمی Sanguinaria شناخته می‌شود. معمولا ریشه خونی ارتفاعی 50 تا 70 سانتی متری دارد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این گیاه می‌توان به برگ‌های پهن و ساقه خاردار اشاره کرد. گل‌های این گیاه 12 رنگ مختلف دارند که سفید از بقیه رایج‌تر است. بومی‌های آمریکایی این گونه را یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی به حساب می‌آورند و از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید بیشتر با خواص این گیاه آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

  ادامه مطلب ...

بررسی آلرژی بادام زمینی

آلرژی بادام زمینی هنگامی ایجاد می‌شود که سیستم ایمنی بدن دارای پاسخ غیرطبیعی و حساس نسبت به یک یا چند پروتئین بادام زمینی باشد. این نوع از آلرژی یکی از شایع‌ترین انواع آلرژی غذایی در کودکان و بزرگسالان محسوب شده و برای 80 درصد از افراد مبتلا یک شرایط مادام‌العمر بوده و خطر زیادی را برای فرد به همراه دارد. طبق تحقیقات انجام شده آلرژی به این ماده غذایی بین سال‌های 1997 تا 2008 بیش از 3 برابر شده و به طور معمول با آنافیلاکسی مرتبط است. واکنش‌های آلرژیک می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی باشند و حتی مقدار کمی از بادام زمینی نیز ممکن است در فرد ایجاد بیماری نماید.

  ادامه مطلب ...

دلایل ایجاد تب کیو

تب کیو یک عفونت باکتریایی غیرمعمول بوده که از حیوانات به انسان منتقل می‌شود. این باکتری‌ها بیشتر در گاو، گوسفند و بزها یافت شده و می‌توانند حاد یا مزمن باشند که نوع مزمن آن ممکن است کشنده باشد، البته این باکتری‌ها در حیوانات دیگری از قبیل ماهی، سگ، شتر و خوک‌های دریایی نیز وجود دارند. تب کیو می‌تواند در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد به عنوان مثال، سال 2014 میلادی 167 نفر در ایالات متحده به این نوع از تب دچار شده‌اند. در نظر داشته باشید که کشاورزان، دامپزشکان و افرادی که با این حیوانات در آزمایشگاه کار می‌کنند، بیشترین خطر ابتلا به تب کیو را دارا می‌باشند. این بیماری ممکن است علائم خفیفی مشابه آنفولانزا ایجاد کند اما در بسیاری از افراد هیچ علائمی از خود به جای نخواهد گذاشت.

 
ادامه مطلب ...