پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

بررسی ورم قوزک پا

ورم قوزک پا به دلیل جمع شدن مایع در این قسمت از بدن می‌باشد. وجود مایع معمولا دردناک نیست، مگر اینکه بر اثر آسیب ایجاد شود. ورم قوزک پا بیشتر در افراد مسن رخ داده و می‌تواند در هر دو طرف پا یا یک طرف ایجاد شود. این وضعیت در اکثر مواقع خطر جدی را به دنبال ندارد اما گاهی می‌تواند خطرناک باشد که در این صورت نیاز به درمان خواهد داشت.

 
ادامه مطلب ...

غذاهایی برای تقویت کبد

کبد یک عضو قدرتمند از بدن هر فرد بوده و وظایف مختلفی را به عهده دارد که برخی از آن‌ها شامل تولید پروتئین، کلسترول و صفرا برای ذخیره‌سازی ویتامین‌ها، مواد معدنی و حتی کربوهیدرات‌ها می‌باشد، همچنین سمومی مانند الکل، دارو و مواد طبیعی متابولیسم را تجزیه می‌کند. حفاظت از کبد و تقویت آن، برای حفظ سلامت فرد امری مهم محسوب می‌شود. ما در این مقاله به معرفی 11 ماده خوراکی مهم که برای تقویت کبد بسیار مفید هستند، خواهیم پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

دلایل ایجاد برونکوپنومونی

برونکوپنومونی یک نوع پنومونی است که موجب التهاب ریه‌ها می‌شود. علائم این حالت از خفیف تا شدید متفاوت بوده و می‌تواند شامل سرفه، مشکلات تنفسی و تب باشد. علت‌های بروز چنین وضعیتی عموما شامل عفونت‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی خواهد بود. با توجه به آمار انتشار یافته از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، پنومونی سالانه زندگی بیش از 51 هزار نفر را تهدید کرده که اکثریت این موارد در کودکان و بزرگسالان 65 سال و بالاتر رخ می‌دهد. ما در این مقاله به توضیح برونکوپنومونی و همچنین علائم، علل و درمان آن پرداخته و اطلاعاتی را در رابطه با پیشگیری از این بیماری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 
ادامه مطلب ...