پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

دلایل سفید شدن مو زودرس

امروزه با این که علم به درجات زیادی نائل شده اما بشر هنوز نتوانسته است به راه‌هایی دست پیدا کند که بتواند از روند پیری جلوگیری کند یا سرعت آن را کاهش دهد، اما ممکن است برخی از عوارضی که در اثر پیری ظاهر می شوند، زودتر از زمان خود بروز کنند. یکی از مواردی که با پیر شدن انسان شروع می‌شود سفید شدن مو می‌باشد، اما این مورد ممکن است در افرادی زودتر از موقع مقرر (یعنی پیری) رخ دهد که این غیر طبیعی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی علل سفید شدن زود هنگام مو بپردازیم.

  

سفید شدن زود هنگام مو چه موقع غیر طبیعی است؟

سفید شدن مو در ژنتیک ها و مناطق مختلف، متفاوت است (مثلا بین سفید پوست ها و سیاه پوست ها فرق می کند)، اگر سفید شدن مو از 20 تا 34 سالگی شروع شود، باید به دنبال علل همراهی بود که بیمار را دچار این عارضه کرده، برخی از این علل همراه می تواند بیماری های داخلی، دارو های مصرفی، ژنتیک و استرس های مختلف روحی و عاطفی باشد. از سن 35 سالگی به بعد روند سفید شدن طبیعی مو شروع می شود، پزشکان معتقدند 50 درصد افراد تا 50 سالگی، 50 درصد موهایشان سفید می شود.

4 علت سفید شدن زود هنگام موها

  1. ژنتیک
  2. استرس
  3. کمبود ویتامین
  4. سیگار کشیدن

1. ژنتیک

یکی از مهم ترین عواملی که سبب سفید شدن زود هنگام مو می شود، عامل ژنتیک است به همین علت توصیه می شود اگر در خانواده یا اقوام خود سابقه سفید شدن زود هنگام مو را ندارید حتما به پزشک مراجعه کنید تا از سلامت سطوح ویتامین، کم خونی و تیروئید خود مطمئن شوید.

لینک کامل مقاله: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.