پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

پزشکی

در این وبلاگ با مطالب روز دنیای پزشکی با شما هستیم

دلایل ایجاد درد بازوی چپ

اگرچه درد برخی از قسمت‌های بدن در دوران پیری طبیعی است اما درد ناگهانی بازو چپ می‌تواند ناشی از یک وضعیت جدی باشد. این درد ممکن است نشانه‌ای از یک آسیب بوده که با درمان حل خواهد شد اما در بدترین حالت درد بازوی چپ می‌تواند حاصل یک حمله قلبی باشد که در این صورت نیاز به مراقبت‌های پزشکی خواهد داشت.

  

حمله قلبی

حمله قلبی یا آسیب بخش عضله قلب به علت کمبود اکسیژن رخ می‌دهد. بیشتر حملات قلبی زمانی اتفاق می‌آُفتند که سرخرگ‌های کرونر به علت افزایش کلسترول و پلاک چربی تنگ شوند. اگر یک قطعه پلاک از دیواره شریانی شکسته شود، می‌تواند جریان خون غنی از اکسیژن را به قلب برساند و باعث حمله قلبی شود.

نکته حائز اهمیت این است که درد بازوی چپ از رایج‌ترین نشانه‌های حمله قلبی محسوب شده، بنابراین توصیه می‌شود اگر فرد درد ناگهانی بازو چپ را تجربه کرد و در عرض چند دقیقه بدتر شد یا با یکی از علائم زیر همراه بود، به اورژانس مراجعه نماید:

احساس درد و ناراحتی در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه طول بکشد

درد، بی‌حسی یا هرگونه ناراحتی غیرمعمول در پشت، گردن، فک یا شکم

تنگی نفس

حالت تهوع یا استفراغ

عرق سرد ناگهانی یا سرخ شدن

احساس ناراحتی در قفسه سینه شایع‌ترین نشانه حمله قلبی در مردان و زنان است که ایجاد فشار، سوزش و به تدریج درد می‌نماید. با این‌حال، زنان بیشتر از مردان احتمال ابتلا به علائم فوق را دارند البته این رویداد بدون بروز درد قفسه سینه و بازو رخ می‌دهد. این علائم اغلب به علت یک ویروس، سوء هاضمه یا استرس از بین خواهند رفت.

اگر فرد یک درد ناگهانی و غیرمحسوس را به همراه تهوع، استفراغ، تنگی نفس یا درد در ناحیه پایین شکم، پشت و فک تجربه کند باید بلافاصله به پزشک مراجعه نماید.

آنژین

برای مشاهده ادامه مطلب به لینک منبع بروید...

لینک منبع: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.